dr Artur Hellich – Wydział Polonistyki, Uniwersytet Warszawski, autor rozdziału monograficznego Heterologie. Między literaturoznawstwem a literaturą i opracowania 5 rozpraw zamieszczonych w tym dziale w antologii.
Wybrane publikacje
Książki autorskie:
Gry z autobiografią: przemilczenia, intelektualizacje, parodie, Warszawa 2018: Instytut Badań Literackich PAN.
Redakcja naukowa monografii zespołowych:
Filozofia filologii, red. A. Hellich, H. Markowska-Fulara, J. Potkański, Ł. Żurek (książka w opracowaniu)
Artykuły:
Autobiografia [hasło słownikowe], w: Ilustrowany Słownik Terminów Literackich: Historia, Anegdota, Etymologia, red. Z. Kadłubek, B. Mytych-Forajter, A. Nawarecki, Gdańsk 2018, s. 80-84;
Przeciw powadze. Strategia i autobiografia Paula Karla Feyerabendaw: Ksenologie, red. K. Olkusz, K. M. Maj, Kraków 2018, s. 127-148;
Próbka autobiografii. O „Wysokim Zamku” Stanisława Lema, „Twórczość” 2018, z. 1;
Autobiografia i ekspresja. „Kręgi obcości” Michała Głowińskiego, „Pamiętnik Literacki” 2017, z. 1, s. 77-88;
Automitografia. O „Zapiskach z martwego miasta” Artura Sandauera, „Ruch Literacki” 2017, z. 4, s. 427-442;
The Left Hand of the Structuralist, „Przegląd Filozoficzno-Literacki” 2017, nr 2 (47), s. 213-223;
Une cryptoautobiographie de Kazimierz Brandys (sur le „Petit livre”), przeł. Michał Goreń, „Archiwum Emigracji: Studia – Szkice – Dokumenty” 2017 [2018], z. 1-2 (24-25), s. 74-90.
Niechęć do wyznawania. O kulturze autobiografii w Polsce, „Autobiografia. Literatura-Kultura-Media” 2016, s. 15-37;
Poetyka lekarstwem na panfikcjonalizm [rec. Joanna Jeziorska-Haładyj, Tekstowe wykładniki fikcji. Na przykładzie reportażu i powieści autobiograficznej, IBL PAN, Warszawa 2013], „Pamiętnik Literacki” 2016, z. 4, s. 242-248;
Tożsamość improwizowana. Na przykładzie prozy Kazimierza Brandysa i Zofii Mitosek, w: Literatura przepisana II, red. A. Izdebska, A. Przybyszewska i D. Szajnert, Łódź 2016, s 89-107.;
Pastisz. Materiały do „Słownika Rodzajów Literackich”,”Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2015, nr 58, z. 1 (115), s. 149-153;
Jak nie należy czytać Milana Kundery? (Z Europą Środkową w tle),”Przegląd Humanistyczny” 2015 nr 2 (449), s. 75-85;
Jak rozpoznać pastisz? (i odróżnić go od parodii),”Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2014, nr 57, z. 2 (114), s. 25-38.